Startsidan         Kameran         Vimeo         Instagram         ...Translate?

Det är inget fel på din kamera! (iPhone bilder)

Skrevs den: / Kategori/er: David
Iphone 4 + Aviary (2:a bilden)
 
Hej allesammans! Tänkte skriva ett inlägg då jag har sett mycket som "Min kamera tar inga bra bilder" och jag tänkte bara bevisa att det inte är kameran det är fel på!
Först så vill jag bara säga att jag menar inget illa med detta inlägg eller till någon speciell! Jag ville bara skriva av mig, kanske låter lite bitter men det är jag inte :).
 
Jag har sett folk som har t.ex. en Nikon D3100 som jag har och de vill byta upp sig för att de inte får några bra bilder, men jag tycker att detta är fel. Det är inte kameran det är fel på (om den inte är trasig eller liknande) utan det är helt fotografen! Visst kanske kameran tar bilden men det är fotografen som gör bilden. Jag tycker att man borde lära sig inställningarna på sin kamera (ta en kurs t.ex.) eller prova sig fram! Om en bild blir överexponerad så skyll inte på kameran utan lär er att man ska välja ett kortare slutartid t.ex.
 
Om en person som aldrig har tagit en bild med en kamera tar en bild så blir det inte alltid bra! Köper ni en ny kamera så kommer det inte bli bättre! Utan lär er inställningarna först, så lovar jag er att det blir bättre. Och det tar tid att lära sig allting, så förvänta er inte att bilderna kommer bli bra bara för att ni tar dem med en systemkamera!
 
Jag ville "bevisa" att det INTE är kamerans fel, för kolla på dessa bilder ovan, de är tagna med en iPhone 4 sedan redigerade i Photoshop, jag personligen tyckte inte att det var något större fel med dem! Det går att ta bra bilder med nästan vilken kamera som helst om man kan allting!
 
Sen säger jag inte att jag tar de bästa bilderna, men skyller jag det på min kamera? Absolut inte, det är helt mitt "fel" och jag får helt enkelt fota och träna mera!


Innan du kommenterar:
» Alla kommentarer granskas innan publicering
» Redigerar alltid mina bilder i Photoshop CS6
» Min utrustning hittar du i/ovanför headern, en länk
» Inget får kopieras utan mitt tillstånd
» Alla bilder är tagna av mig om inget annat anges
» Är gärna med i tävlingar med seriösa priser
» Jag gör inga designer, besök Sannas blogg istället!


LOVISA [ foto & vardag ]

Riktigt bra iphone bilder!

Svar: Tack Lovisa! :)
- David Andreasson

2013-07-01 | 12:23:46
Hemsida: http://llovisafritzson.blogg.se 

alice

Tänkte tipsa om en tävling jag håller på bloggen just nu där vinsten är guld-medlemskap hos moderskeppet vilket innebär hela 249h videoundervisning om foto och bildbehandling, var gärna med :) http://ialicekamera.blogg.se/2013/july/tavling-guldmedlemskap-hos-moderskeppet.html

2013-07-01 | 12:33:12
Hemsida: http://ialicekamera.blogg.se 

Helena

Bra skrivet! :)

Svar: Tack! :)
- David Andreasson

2013-07-02 | 09:38:43
Hemsida: http://www.ohdarling.org/helena 

ebba | foto

sjukt fina bilder!

Svar: tackar :)
- David Andreasson

2013-08-05 | 20:54:45
Hemsida: http://ebbafridstrom.blogg.se 

Emelie

Vilka mysiga bilder!

Svar: tackar :)
- David Andreasson

2013-10-03 | 17:05:05
Hemsida: http://seperti.blogg.se/ 




« Ditt namn här

« E-postadress: (ej synlig för andra)

« Hemsida / blogg

 Kommentar:


» Tillbaka till startsidan?
Bildbloggar

Trackback